MESTAREIDEN MATKASSA VITAMIN WELL

Vitamin Well on mukana kaikkien aikojen suurimmalla yhteiskiertueella, vuoden 2022 syksyllä toteutettavalla Mestarit Areenalla -kiertueella, jossa nähdään huippuartistit Kaija Koo, Vesala, Ellinoora ja Jenni Vartiainen.

Warner Music Live toteuttaa Mestarit Areenalla -konserttikiertueen, jonka uudet mestarit ovat Kaija Koo, Vesala, Ellinoora ja Jenni Vartiainen. Kiertue on Suomen kaikkien aikojen suurin yhteiskiertue. Areenakeikat nähdään loppusyksyllä 2022 Espoossa, Vaasassa, Turussa, Kuopiossa, Oulussa ja Tampereella. Vitamin Well sammuttaa janon kiertueella ja tuo Tampere Areenalle näyttävän lounge alueen, jossa yleisö pääsee tapaamaan artisteja.

”Me musiikin supernaiset teemme nyt vihdoin yhteiskonsertin! Tämän pitkäaikaisen haaveen toteutuminen tuntuu uskomattomalta ja saa mut ihan sekaisin odotuksesta. Me kaikki artistit olemme tehneet oman vahvan ja persoonallisen uran vuosien aikana. Voitte vain kuvitella, millaista musiikin gloriaa kuulemme tulevalla konserttikiertueella! Uskon, että tämä on ainutkertainen kokemus meille kaikille ja on suuri kunnia tehdä historiaa taitavien karismaattisten naisten kanssa.” – Kaija Koo

”Olen seurannut ihaillen näiden artistien uraa ja taitoa – kunnia olla heidän rinnallaan laulamassa. Odotan kovasti yhteisiä keikkoja, joista on tulossa mielettömän upeita! Settilistan hahmottelupalaverit ovat olleet hauskimpia etäpalsuja joissa olen ollut.” – Vesala

”Projektia on valmisteltu pitkään, tuntuu hurjalta, että viimein on aika kertoa tästä ihmisille! On kunnia laulaa samalla lavalla kuin artistit, joita olen pienestä asti ihaillut. Koen, että Mestarit Areenalla on uniikki kokemus niin yleisölle kuin esiintyjillekin ja tällä kokoonpanolla maalataan myös symbolinen kuva: määrätietoiset, omaa polkuaan kulkevat naiset ovat mestareita ja loistavaa musaa ovat Suomessa jo vuosia tehneet ja esittäneet naistaiteilijat.” – Ellinoora

”Oon ollut pian neljä vuotta poissa keikkalavoilta ja en malta odottaa pääseväni takaisin, varsinkin tällä kokoonpanolla! Arvostan ja ihailen valtavasti näitä kolmea inspiroivaa artistia. Ollaan tekemässä ja kokemassa jotain hyvin erityistä, joten tätä ei kannata missata.” – Jenni Vartiainen

KAIJA KOO

Kaija Koo on yksi Suomen menestyneimmistä ja rakastetuimmista artisteista. Taitava tulkitsija yhdistää musiikillaan sukupolvia ja hänen yleisönsä koostuu niin nuorisosta kuin vanhemmista kuulijoista, jotka ovat seuranneet artistin uraa alusta asti. Kaija Koo on myynyt urallaan yli puoli miljoonaa albumia, voittanut Emma Gaalassa kolme kertaa Vuoden naissolistin palkinnon, ollut mukana kahdella supersuositulla Vain Elämää -kaudella ja julkaissut useita legendaarisiksi muodostuneita hittikappaleita kuten ”Tinakenkätyttö”, ”Nää yöt ei anna armoo” (feat. Cheek), ”Vapaa”, ”Kaunis rietas onnellinen” sekä ”Supernaiset”. Lisäksi hänen huikeat Superkonserttinsa vuosina 2014, 2015 ja 2018 ovat olleet kaikki loppuunmyytyjä. Kaija Koo julkaisi uransa 14. albuminsa Taipumaton huhtikuussa 2021. Albumi myi platinaa ja pysyi Suomen virallisen albumilistan kärjessä kolme viikkoa. Albumin nimikkobiisi Taipumaton nousi kesällä 2021 radioiden soitetuimmaksi kappaleeksi.

VESALA

Vesala on 2000-luvun renessanssinero, joka kuuluu Suomen lahjakkaimpiin taiteilijoihin. Hänen musiikkinsa on erityinen yhdistelmä taiteellista tinkimättömyyttä sekä koko kansan tavoittavia pophittejä radio- ja suoratoistopalveluiden soitetuimpien kappaleiden listoilta. Jo 20-vuotisen uran tehnyt artisti on soolourallaan julkaissut kaksi levyä (Vesala 2016, Etsimässä rauhaa 2019). Debyyttisooloalbumi Vesala sai loistavan vastaanoton ja voitti mm. neljä Emma -palkintoa. Taiteen monilahjakkuutena tunnettu Vesala on palkittu lukuisilla arvostetuilla musiikin ja taiteen palkinnoilla, muun muassa neljällätoista Emma-palkinnolla, Juha Vainio -palkinnolla, Musiikin valtiopalkinnolla sekä historiallisesti ensimmäisenä naisena Reino Helismaa -sanoittajapalkinnolla. Vesala on yksi Suomen arvostetuimmista liveartisteista, josta kertoo myös Vesalan ensimmäisestä Helsinki Areenan soolokeikasta saatu Vuoden Live -Emma.

ELLINOORA

Uuden sukupolven popartisti ja lahjakas laulaja-lauluntekijä Ellinoora tunnetaan persoonallisesta äänestään, koskettavista sanoituksistaan ja isoista popmelodioistaan. Vuoden naissolistiksi Emma Gaalassa 2020 valittu Ellinoora on striimannut Spotifyssa yli 155 miljoonaa kertaa. Nuoresta iästään huolimatta hän on julkaissut jo kolme menestysalbumia (Villi lapsi 2016, Vaaleanpunainen vallankumous 2019, Viimeinen romantikko 2021), joista kaksi ensimmäistä on striimannut tuplaplatinaa ja viimeisin kultaa. Ellinoora on tehnyt lukuisia koko kansan tuntemia hittejä, joista viimeisin, ”Dinosauruksii” oli viime vuoden soitetuin kappale radioissa ja palkittiin Radiogaalassa Vuoden radiobiisinä. Suomen Musiikkikustantajat ovat lisäksi palkinneet Ellinooran Vuoden kevyen musiikin tekijäksi kahdesti, vuosina 2017 ja 2019, samalla kun hänen kappaleensa ”Elefantin paino” ja ”Bäng bäng typerä sydän” valittiin Vuoden biiseiksi. Ellinoora on valovoimainen live-esiintyjä, joka on tuonut albumiensa visuaalisen maailman onnistuneesti festareiden päälavoilta aina loppuunmyydylle klubirundille asti.

JENNI VARTIAINEN

Suomalaisia jo yli 20 vuoden ajan koskettanut Jenni Vartiainen on yksi 2000-luvun menestyneimmistä artisteista. Valovoimainen laulaja-lauluntekijä on julkaissut neljä menestysalbumia (Ihmisten edessä 2007, Seili 2010, Terra 2013, Monologi 2018), joita on myyty yhteensä yli 400 000 kappaletta. Uransa aikana lukuisia palkintoja voittanut Vartiainen teki historiaa vuonna 2011 olemalla ensimmäinen artisti, joka voitti seitsemän Emma-palkintoa albumillaan Seili – se on myös kaikkien aikojen kolmanneksi eniten myynyt kotimainen äänite. Rakastettu ja lumoavana live-esiintyjänä tunnettu Jenni Vartiainen esiintyi marraskuussa 2018 loppuunmyydylle Helsinki Areenalle hehkutetulla areenakeikallaan, jossa kuultiin vaikuttava läpileikkaus artistin isoimmista hiteistä ja koskettavimmista kappaleista. Sen jälkeen Jenni Vartiainen on esiintynyt ainoastaan Emma Gaalassa 2021, jossa hän esitti henkeäsalpaavan tulkinnan Elastisen kanssa jättihitistä ”Epäröimättä hetkeekään”.

VITAMIN WELL

Vitamin Well perustettiin vuonna 2008 Ruotsissa, terveellisenä vaihtoehtona virvoitusjuomille ja mehuille. Heti seuraavana vuonna 2009 ensimmäiset juomat lanseerattiin Suomen markkinoilla. Vitamin Well on alusta asti ollut vahvasti mukana tukemassa urheilijoita ja urheilutapahtumia. Nykyään Vitamin Well järjestää myös omia tapahtumia ja tiimiin kuuluu Suomessa yli 40 urheilijaa ja vaikuttajaa. Tänä vuonna halusimme kuitenkin tehdä jotain uutta ja vaikuttavaa. Olemalla mukana Mestarit Areenalla -kiertueella meillä on ainutlaatuinen mahdollisuus jakaa energiaa, nautintoa ja iloa yhä useammalle suomalaiselle, terveellisellä ja raikkaalla konserttijuomalla. Vitamin Well on raikas janonsammuttaja, johon on lisätty vitamiineja ja mineraaleja. Juomat ovat hiilihapottomia ja makeutettu hedelmäsokerilla, tehden niistä täydellisen juoman kesän ja syksyn tapahtumiin!

MESTARIT AREENALLA 2022

Kaija Koo, Vesala, Ellinoora, Jenni Vartiainen

  • Pe 21.10. Espoo, Metro Areena
  • Pe 28.10. Vaasa, Vaasan Sähkö Areena
  • La 29.10.Turku, Gatorade Center
  • Pe 4.11. Kuopio, Kuopio-halli
  • La 5.11. Oulu, Ouluhalli
  • La 12.11. Tampere, Nokia Arena

Liput alk. 59,90€

Liput tulevat myyntiin maanantaina 4.4. klo 9.00

www.mestaritareenalla.fi

Mestarit Areenalla -kiertueen yhteistyökumppanit ovat OP Ryhmä, Scandic, Joutsenmerkki, Vitamin Well, Dimex, Ifolor, Radio Nova, Iskelmä, MTV, Yle ja TMG Events.

Vastaa

Suoratoistopalveluiden nousu

Suoratoistopalvelut, kuten Netflix, Amazon Prime Video ja Disney+, ovat mullistaneet viihteen kulutuksen tapoja viime vuosikymmenen aikana. Yksittäisten tv-kanavien ja elokuvateatterinäytösten sijaan kuluttajilla on nyt laaja valikoima sisältöä, joka on saatavilla missä ja milloin tahansa. Tämä on tarjonnut aivan uuden tason mukavuutta ja joustavuutta.

Kuluttajien ei enää tarvitse odottaa tiettyyn kellonaikaan esitettäviä ohjelmia tai elokuvia. Sen sijaan he voivat katsoa haluamansa ohjelmat tai elokuvat silloin, kun se sopii heidän aikatauluunsa. Tämä on myös johtanut "binge watching" -kulttuurin nousuun, jossa katsojat katsovat kokonaisia tv-sarjojen kausia yhdellä istumalla.

Personoitu sisältö ja algoritmit

Suoratoistopalvelut ovat muuttaneet myös sitä, miten sisältö on suunnattu katsojille. Ne käyttävät monimutkaisia algoritmeja suositellakseen käyttäjilleen sisältöä heidän katseluhistoriansa ja mieltymystensä perusteella. Tämä tarkoittaa, että kuluttajat voivat löytää uutta sisältöä, josta he todennäköisesti pitävät, ilman, että heidän tarvitsee etsiä sitä aktiivisesti.

Näiden suosittelualgoritmien avulla suoratoistopalvelut voivat myös luoda ja tarjota yksilöllisesti räätälöityjä katselukokemuksia. Tämä on johtanut erittäin henkilökohtaiseen ja räätälöityyn sisältökulutukseen, jossa katsojien ei tarvitse enää mukautua massoille suunnattuun sisältöön.

Sisällön monimuotoisuuden kasvu

Toinen merkittävä muutos, jonka suoratoistopalvelut ovat tuoneet, on sisällön monimuotoisuuden lisääntyminen. Palveluiden globaalin luonteen ansiosta ne voivat tarjota sisältöä eri maista, eri kielillä ja eri kulttuureista. Tämä on laajentanut katsojien mahdollisuuksia tutustua ja nauttia sisällöstä, jota he eivät ehkä muuten olisi löytäneet.

Tämä monimuotoisuuden lisääntyminen ei koske vain maantieteellistä tai kulttuurista monimuotoisuutta, vaan myös genrejen ja aiheiden monimuotoisuutta. Suoratoistopalveluissa on tarjolla kaikenlaista sisältöä dokumenteista komedioihin, scifi-sarjoista romanttisiin draamoihin. Tämä antaa katsojille mahdollisuuden laajentaa viihdevalikoimaansa.

Uuden sisällön tuotanto

Suoratoistopalvelut eivät ole vain sisällön jakelukanavia, vaan ne ovat myös alkaneet tuottaa omaa sisältöään. Netflixin "Originals"-sarja on hyvä esimerkki tästä, samoin Amazon Primen ja Disney+:n omat sarjat ja elokuvat. Näiden palveluiden omat tuotannot ovat saaneet sekä kriitikoiden että yleisön kiitosta ja ovat vahvistaneet suoratoistopalveluiden asemaa viihteen tuottajina.

Nämä uudet tuotannot eivät ole vain korkealaatuisia, vaan ne ovat usein rohkeita ja innovatiivisia sekä tarinankerronnan että aiheiden suhteen. Suoratoistopalveluiden omat tuotannot ovat myös johtaneet aiempaa suurempaan kilpailuun laadukkaasta sisällöstä, mikä on hyödyttänyt kuluttajia.

Demokratisoitu sisällöntuotanto

Suoratoistopalvelut ovat myös demokratisoineet sisällöntuotantoa. Perinteisten tuotantoyhtiöiden ja studioiden ei enää tarvitse hallita markkinoita, koska suoratoistopalvelut voivat tukea pienempiä, itsenäisiä tekijöitä. Tämä on johtanut uudenlaiseen luovuuden nousuun ja antanut mahdollisuuden niille tarinoille ja näkökulmille, jotka ovat aiemmin saattaneet jäädä vähemmälle huomiolle.

Tämä demokratia näkyy myös siinä, kuinka suoratoistopalvelut ovat mahdollistaneet uusien äänten kuulemisen. Ne ovat antaneet alustan vähemmistöjen tarinoille ja aiheille, jotka eivät välttämättä ole saaneet huomiota perinteisissä mediakanavissa.

Katselutottumusten muutos

Suoratoistopalvelut ovat muuttaneet katsojien katselutottumuksia. Binge watching eli usean jakson tai koko sarjakauden katsominen yhdellä istumalla on tullut mahdolliseksi suoratoistopalveluiden ansiosta. Tämä on muuttanut katsojien suhdetta sarjoihin ja elokuviin.

Tämä katselutottumusten muutos on vaikuttanut myös sarjojen ja elokuvien rakenteeseen. Perinteisen episodin alku, keskikohta ja loppu -rakenteen sijaan monet sarjat on suunniteltu katsottavaksi kokonaisina kausina, jolloin tarina voi kehittyä hitaammin ja monimutkaisemmin.

Kilpailun lisääntyminen

Suoratoistopalveluiden myötä viihdeteollisuuden kilpailu on kiristynyt. Perinteisten tv-kanavien ja elokuvateatterien on ollut pakko mukautua uuteen todellisuuteen, jossa kuluttajat odottavat pääsevänsä käsiksi sisältöön milloin ja missä tahansa.

Kilpailu ei ole kuitenkaan rajoittunut vain perinteisen median ja suoratoistopalveluiden välille. Myös suoratoistopalveluiden kesken käydään kovaa kilpailua uusista asiakkaista, mikä on johtanut valtavaan sisältötarjonnan lisääntymiseen ja palveluiden eriytymiseen.

Katselukokemusten personointi

Suoratoistopalvelut eivät tarjoa vain personoitua sisältöä, vaan myös personoituja katselukokemuksia. Käyttäjät voivat muokata omaa profiiliaan ja asetuksiaan, kuten alitusten kieltä, kuvanlaatua ja muita. Lisäksi monilla palveluilla on erilaisia käyttäjäprofiileja saman tilauksen alla, jolloin eri perheenjäsenten mieltymykset voidaan ottaa huomioon.

Tämä personoitu katselukokemus vahvistaa kuluttajan yksilöllisyyttä ja lisää palveluiden käyttäjäystävällisyyttä. Se tekee myös katselukokemuksesta henkilökohtaisemman ja mielekkäämmän.

Muutos kuluttajan valtaan

Yksi suoratoistopalveluiden merkittävimmistä vaikutuksista on se, kuinka ne ovat siirtäneet valtaa kuluttajille. Katsojilla on nyt valta valita, mitä he katsovat, milloin he katsovat ja missä he katsovat. Tämä on siirtänyt valtaa pois perinteisiltä mediayhtiöiltä ja antanut kuluttajille enemmän kontrollia.

Tämä muutos kuluttajan vallan kasvattamiseen on johtanut myös siihen, että mediayhtiöiden on yhä enemmän kuunneltava kuluttajien toiveita ja mieltymyksiä. Ne eivät enää voi olettaa, että kuluttajat katsovat mitä tahansa sisältöä vain siksi, että se on saatavilla.

Kohti tulevaisuutta

Suoratoistopalvelut ovat siis tuoneet merkittäviä muutoksia viihteen kulutukseen, mutta ne eivät pysähdy tähän. Teknologian kehittyessä ja markkinoiden muuttuessa voimme odottaa näkevämme entistä enemmän innovaatioita tällä alueella. Miten nämä palvelut sopeutuvat ja kehittyvät, on jännittävä seurattava tarina seuraaville vuosille.

Viihdemaailma ja sen eri puolet

Viihdeteollisuus on monipuolinen ja kattaa useita eri osa-alueita, jotka voivat käsittää seuraavat:

  1. Elokuvat: Tämä on monipuolinen ala, joka sisältää sekä suuren budjetin Hollywood-elokuvat että pienemmät indie-elokuvat, dokumenttielokuvat, animaatiot ja paljon muuta.
  2. Televisio ja suoratoisto: Tähän kuuluu paitsi perinteinen televisio, myös suoratoistopalvelut kuten Netflix, Hulu, Amazon Prime, Disney+ jne. Tämä on laaja ala, joka kattaa uutiset, draamat, komediat, tosi-tv, lasten ohjelmat, minisarjat ja paljon muuta.
  3. Musiikki: Tämä kattaa kaiken lajityypeistä, kuten pop, rock, klassinen, hip-hop, jazz jne., ja käsittää sekä live-esiintymiset että tallennetun musiikin.
  4. Teatteri: Teatteri on viihteen muoto, joka kattaa niin Broadway-musikaalit kuin paikalliset yhteisöteatterit, oopperat, baletit, ja monet muut esitykset.
  5. Kirjallisuus: Viihdekirjallisuus kattaa kaikenlaiset tyylilajit, mukaan lukien romaanit, runot, novellit, sarjakuvat, jne.
  6. Videopelit: Videopelit ovat tärkeä osa viihdeteollisuutta, ja ne kattavat laajan valikoiman tyylilajeja ja alustoja, kuten konsolipelit, PC-pelit, mobiilipelit, virtuaalitodellisuuspelit, jne.
  7. Podcastit ja radiot: Tämä sisältää sekä musiikin että puhutut sanat kuten uutiset, haastattelut, komediaohjelmat ja paljon muuta.
  8. Internet-sisältö: Sosiaalisen median alustat, YouTube-videot, verkkosarjat, meme-kulttuuri, blogit jne., ovat osa nykyistä viihdemaailmaa.

Jokainen näistä osa-alueista on itsessään erittäin laaja ja monimutkainen, sisältäen useita eri ammattilaisia, kuten näyttelijöitä, muusikoita, ohjaajia, tuottajia, kirjailijoita, kriitikoita, jne. Lisäksi teknologia on muuttanut viihdemaailmaa merkittävästi, mahdollistaen uusia viihteen muotoja ja muuttaen tapaa, jolla ihmiset kuluttavat viihdettä.